Hutan Jengka

Monday, October 28, 2013

Isha : Aliah, cerita yang Allah bagi pada awak ni indah sungguh aturannya. Akak tak sangka. Akak pula yang rasa sebak. Akak percaya alia kuat untuk harungi. Sangat kuat.

Saya : Subhanallah, Dia Maha Hebat kak. Alia sendiri tak terbayang berdirinya alia di sini dengan cerita seperti ini. Satu persatu Allah atur. Sekelip mata juga rasa semuanya.

Isha : Akak percaya hikmah Allah tu besar atas segala apa yang berlaku dekat aliah. Hebat tak hebat Allah tu pilih awak untuk sesuatu yang awak tak pernah sangka. Alia kena kuat ye. Nak jadi mujahidah kan? :) InshaAllah, ada sebab Allah letak alia di sesuatu  tempat dengan cerita yang kita tak akan tahu.

Percaya satu je alia, Allah pilih kita nak jadi baik atas hikmah yang paling baik.

Saya : Pandang wajah kakak itu, sambil tersenyum dan tidak semena airmata bergenang.

Hajat hati mahu ke tempat lain. Allah rancang lain untuk aku hari ini. Kaki terasa ringan menuju ke sana. Ada sebab kenapa. Terjumpa pula dengan senior tempat belajar lama. Dari satu cerita kepada satu pertembungan hajat yang telah lama disimpan. InshaAllah, jika Allah izin, moga berjalan lancar perancangan senior itu.

InshaAllah, jika Allah izin kita jumpa lagi ya kak. Tak sempat nak salam sebelum balik. Dah rasa rindu. See you soon inshaAllah. 

Tidak semena, kenangan 3 tahun di Hutan Jengka kembali melayarkan episod cerita satu persatu.

Apa khabar udara pagi berkabus di sana? Aku rindu mahu dakap dirimu.

Ada rezeki ada jodoh moga kita akan bertemu !

You Might Also Like

0 comments