Jengka

Hutan Jengka

Monday, October 28, 2013
Isha : Aliah, cerita yang Allah bagi pada awak ni indah sungguh aturannya. Akak tak sangka. Akak pula yang rasa sebak. Akak percaya alia kuat untuk harungi. Sangat kuat.

Saya : Subhanallah, Dia Maha Hebat kak. Alia sendiri tak terbayang berdirinya alia di sini dengan cerita seperti ini. Satu persatu Allah atur. Sekelip mata juga rasa semuanya.

Isha : Akak percaya hikmah Allah tu besar atas segala apa yang berlaku dekat aliah. Hebat tak hebat Allah tu pilih awak untuk sesuatu yang awak tak pernah sangka. Alia kena kuat ye. Nak jadi mujahidah kan? :) InshaAllah, ada sebab Allah letak alia di sesuatu  tempat dengan cerita yang kita tak akan tahu.

Percaya satu je alia, Allah pilih kita nak jadi baik atas hikmah yang paling baik.

Saya : Pandang wajah kakak itu, sambil tersenyum dan tidak semena airmata bergenang.

Hajat hati mahu ke tempat lain. Allah rancang lain untuk aku hari ini. Kaki terasa ringan menuju ke sana. Ada sebab kenapa. Terjumpa pula dengan senior tempat belajar lama. Dari satu cerita kepada satu pertembungan hajat yang telah lama disimpan. InshaAllah, jika Allah izin, moga berjalan lancar perancangan senior itu.

InshaAllah, jika Allah izin kita jumpa lagi ya kak. Tak sempat nak salam sebelum balik. Dah rasa rindu. See you soon inshaAllah. 

Tidak semena, kenangan 3 tahun di Hutan Jengka kembali melayarkan episod cerita satu persatu.

Apa khabar udara pagi berkabus di sana? Aku rindu mahu dakap dirimu.

Ada rezeki ada jodoh moga kita akan bertemu !

Puisi

Peluk Cinta yang Allah bagi

Thursday, October 24, 2013
TanganMu kuraih
TubuhMu kudakap
Aku merasa kasih
Hidupku terasa lengkap.

Bila dipasak niat semuanya kerana Allah.
Hidup kerana Allah.
Semuanya terasa serba serbi indah.

Sebab Allah itu Maha Indah.

Engagement

Tudung Merah Jambu

Wednesday, October 16, 2013
Bila Allah izin, ada hikmahnya.
Bila Allah tak izin, ada hikmahnya.

There are times where things don't usually go as what we wanted / wished for. We hoped and somehow put the possibility of that "something" to happen on us--like we are the one who will make that happen. 

Think back and istighfar. Allah is the one who MAKE things happen as HE pleasures.

None of the things in this world happens without any reasons plus if the leaves falls, there are reasons behind it. Allah who made that happen.

To you my dear tudung merah jambu,

Thank you. I know there must be a reason why Allah let you come and HE gave the permission for you to be there--close to me.

I am grateful for that. I love you fillah. Till we meet again inshaAllah dear tudung merah jambu.




O Allah, only to You I put all my hopes to.